Dijous, 10 de gener de 2008

Ridao fa un balanç molt negatiu de la reunió bilateral Estat- Generalitat

El portaveu d’Esquerra al Parlament i cap de llista al Congrés, Joan Ridao, ha fet un balanç negatiu de la reunió bilateral Estat-Generalitat, que s’ha celebrat a Madrid, i ha titllat l’actitud del govern espanyol de “cínica i frívola”. Ridao ha criticat que no s’assolís cap acord en matèria de Rodalies, perquè la proposta del traspàs de Rodalies Renfe “és un compromís del president del govern espanyol José Luís Rodríguez Zapatero” i ha denunciat que “des del juliol, el Govern ha fet arribar sis propostes diferents a Foment que no han rebut cap resposta”.

En aquesta línia, Ridao ha declarat que l’actitud del govern “no es deu eminentment a la proximitat amb els comicis espanyols, sinó a la seva voluntat política, ja que Espanya no vol cedir més en descentralització” i ha indicat que per canviar aquesta situació fa falta un “fort correctiu electoral” i ha definit Esquerra com “l’únic partit correctiu” davant de les polítiques del PSOE contra els interessos de Catalunya. També ha apuntat que com més fort és el PSC més fort és el PSOE, per aquesta raó ha demanat a la societat catalana la confiança en Esquerra per canviar la situació i “per avançar en el desplegament de l’Estatut”.

Ridao ha fet aquestes declaracions durant la seva visita al Museu del Joguet de Figueres, on ha entregat una joguina i una fotografia de la seva infantesa. El cap de llista per Girona, Francesc Canet, ha acompanyat Ridao en la seva visita i ha explicat que a la demarcació de Girona Esquerra s’havia marcat com un dels objectius principals evitar que el PP recuperés el seu diputat.

Joan Ridao