Diumenge, 26 de maig de 2013

Roca: 'El nostre projecte es treballar per fer de Girona una ciutat republicana'

Maria Mercè Roca ha pronunciat avui la conferència de presentació com a cap de llista d’ERC a les eleccions municipals 2015, ‘Una ètica republicana per a la Girona d’avui’, al Saló de Descans de del Teatre Municipal amb la presència d’Oriol Junqueras

Amb el títol ‘Una ètica republicana per a la Girona d’avui’, Maria Mercè Roca, ha pronunciat la conferència de presentació com a cap de llista d’ERC per Girona a les properes eleccions municipals. L’acte, ha tingut lloc al Saló de Descans del Teatre Municipal de Girona, que s’ha omplert de gom a gom. Roca, ha començat explicant les raons per haver dit que sí a la proposta d’encapçalar la llista republicana a Girona dient que ‘servir a aquesta ciutat és un premi i un deure. Ara és temps del compromís’.

Seguidament ha explicat el projecte de ciutat. ‘El nostre projecte és treballar per fer de Girona una ciutat republicana, ja que el republicanisme, més que una filosofia política és la meva filosofia de vida’. Per visualitzar-ho, Roca ha mostrat la seva vessant d’escriptora i ho ha narrat com una novel·la, parlant de l’escenari, els personatges i el tema. Evidentment, l’escenari és Girona ‘amb zones fosques i altres molt il·luminades. Una ciutat no està mai acabada, com una vida. Hi ha barris que tenen un gran patrimoni material, altres, un gran patrimoni humà’.

Els personatges són un altre element clau, en aquest cas els ciutadans. Roca ha destacat la importància de l’ètica i l’educació republicana igualitària, per aconseguir el conscens, la cooperació i la no confrontació. Roca ha fet esment de la importància del teixit empresarial gironí, ‘un teixit basat en les persones, és a dir, en empresaris-emprenedors que estan al davant d’estructures que generen riquesa’. La candidata republicana ha destacat la importància que ha de tenir la dona en la Girona dels propers anys.

Maria Mercè Roca ha explicat finalment el tema de la novel·la: la cultura. ‘Avui més que mai la cultura té la responsabilitat i el poder de fer néixer una ciutadania dinàmica i inclusiva, cohesionada i crítica’. ‘Les polítiques culturals són clau perquè són transversals, ajuden a aconseguir els objectius d’altres polítiques públiques tan importants com ara l’educació, la salut o l’urbanisme. Hem d’estendre la idea que la cultura és un motor econòmic de la ciutat, tant pel que fa a l’activitat de les empreses culturals com pel valor que per la promoció de la ciutadania representa una oferta cultural potent, variada i equilibrada’. ‘Hem de situar Girona tot l’any al mapa d’Europa i de la mediterrània. Tenim els elements com són el Temporada Alta, el Temps de Flors, el Centre d’Arts Escèniques... hem de saber jugar les cartes i entendre que la cultura és per tothom’.

En l’acte i ha participat el president d’ERC, Oriol Junqueras, el qual ha destacat que a Girona, qui millor pot representar els valors del republicanisme és la Maria Mercè Roca, i ha subratllat la importancia del republicanisme, dels ajuntaments i dels moviments de la societat civil perquè una societat funcioni. 'Més important que ser independentista és ser bona persona i estimar la gent'.

La presentació de la candidata d’ERC ha anat a càrrec del periodista Mateu Ciurana.

Junqueras: 'No té cap sentit fer uns pressupostos sense saber els ingressos'