spotify instagram youtube Twitter Facebook
Dijous, 17 de setembre de 2015

Romeva: 'Amb el Corredor Mediterrani, PP i PSOE han preferit perjudicar els interessos de l'Estat que fer una infraestructura que beneficiava Catalunya'

Germà Bel afirma que 'el Corredor Mediterrani demostra que ha estat i és impossible canviar Espanya' i que 'si volem tenir unes infraestructures com les d'Europa hem de canviar d'Estat'

Raül Romeva, cap de llista de Junts pel Sí, ha acusat l'Estat espanyol 'd'haver segrestat el sentit comú' en matèria d'infraestructures i ha posat el Corredor Mediterrani com a exemple paradigmàtic. En una roda de premsa al port de Tarragona, Romeva ha explicat que gràcies a la seva experiència al Parlament Europeu ha comprovat com 'PP i PSOE han preferit perjudicar els propis interessos de l'Estat només perquè no els convenia políticament, perquè el Corredor era una infraestructura que beneficiava Catalunya'. 'El cost que Catalunya no sigui un Estat el patim cada dia', ha afegit Romeva per qui la gestió de les infraestructures per part de l'Estat 'és un dels eixos que expliquen com hem arribat fins aquí'.

Romeva ha assenyalat que en matèria d'infraestructures, el que volem fer 'té a veure amb les persones, el sentit comú i Europa'. Amb les persones, perquè 'si algú encara no ha entès que tenim una necessitat pràctica i immediata de tenir un Estat, només cal que agafi rodalies', que pateix una constant manca d'inversions que contrasta amb el que es destina a altres àmbits com l'Alta Velocitat. Amb el sentit comú, perquè cal 'posar l'accent de planificació i disseny, execució i gestió allà on pertoca des d'una perspectiva econòmica'. I el que hem patit els últims anys és 'una gestió il·lògica amb una intenció de centralització'. I en tercer lloc, té a veure amb Europa doncs 'qualsevol analista defensa que la via més lògica és prioritzar el Corredor Mediterrani' ja que beneficia al conjunt d'Europa.

Per la seva banda, Germà Bel, cap de llista de Tarragona, ha exposat que 'el model espanyol utilitza les infraestructures per fer política d'ordenació del model administratiu, no per fer polítiques de productivitat, mobilitat quotidiana, creació de riquesa i cohesió'. Un bon exemple és la gestió centralitzada dels ports i aeroports, un model que no es repeteix en pràcticament cap país. 'Hem après dels errors, serem un país on els ports es gestionaran des del territori on estan com fan Alemanya, Holanda i Bèlgica', ha afegit. Bel ha fet un repàs de les grans infraestructures gestionades per l'Estat i ha destacat que venim 'd'una història d'inversions escasses i mal prioritzades', en referència a casos com els de rodalies o la xarxa viària catalana amb la N-340 com a darrer exemple.

Ple que fa al Corredor Mediterrani, Bel ha afirmat que 'el Corredor Mediterrani demostra que ha estat i és impossible canviar Espanya"."Si volem tenir unes infraestructures com les d'Europa hem de canviar d'Estat', ha reblat.

Roda de premsa de Raül Romeva i Germà Bel
Roda de premsa de Raül Romeva i Germà Bel

© 2020 Esquerra_Avís legal i cookies_Sobre el web