Dissabte, 6 de juliol de 2013

Rovira: 'Farem el que calgui perquè els ciutadans de Catalunya puguin decidir a quin Estat volen viure'

La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha estat l'encarregada d'inaugurar aquest dissabte la Conferència Nacional de la formació independentista. RovirLa secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha estat l'encarregada d'inaugurar aquest dissabte la Conferència Nacional de la formació independentista. Rovira ha destacat durant el seu discurs la importància de la Conferència per construir un nou país, una República Catalana.
Per a Rovira el debat és imprescindible per a trobar 'respostes pels nostres veïns, per a la nostra gent perquè cal passar de les declaracions als fets, de les propostes a l'acció'. I això ho volem fer 'des dels principis que compartim la gent d'Esquerra Republicana de Catalanya'.
La secretària general ha posat en valor que 'som Republicans, tenim una clara voluntat de servir als nostres veïns, hem d'interposar els interessos generals als interessos individuals'. I per això mateix som 'socialdemòcrates, i avui en dia això vol dir que volem treballar per a distribuir millor la riquesa. Cal fer un nou país que redistribueixi la riquesa'. Per a fer aquest nou país calen 'eines ideològiques' unes eines que 'queden plasmades en la ponència que avui presentem'.
Marta Rovira ha defensat alhora la necessitat de tenir 'perseverança i valentia'. Perseverança perquè quan ens pregunten si ens en sortirem responguem que sí, 'que anirà bé, només pot anar bé, hem de continuar amb aquesta actitud i malgrat les dificultats hem de perservar' i ha considerat que 'la valentia és el segon gran valor que hem de defensar, perquè no podem defallir, ara és el moment'.

Finalment, ha demanat a tothom que convenci aquells que dubten perquè 'encara no volen marxar d'Espanya' i ha recordat que pertanyem a un Estat 'que gasta milions en un exèrcit que no és útil per ajudar els ciutadans'. És per això que 'cada vegada hi ha més gent que està convençuda que no podem formar part d'un Estat que ens maltracta sistemàticament'. 'Si estem davant d'un Estat que interposa altres interessos per sobre d'ajudar als seus ciutadans' cal buscar una alternativa. 'Farem tot el que faci falta perquè els ciutadans de Catalunya puguin decidir a quin Estat volen viure, perquè això és democràcia.'

'Som aquí pels nostres fills, pels nostres néts i també per tota la gent que ens ha precedit', ha conclòs Rovira, que ha tancat el seu parlament citant Moisès Broggi.

Marta Rovira durant el seu discurs. Foto: A. Salamé