Diumenge, 15 de novembre de 2015

Rufián: 'Cal acabar amb la situació indecent que fa de la N340 a l’Ebre un punt negre on la gent es deixa la vida'

Els candidats pel Congrés i Senat d’ERC, Gabriel Rufián, Jordi Salvadó, Miquel Aubà donen suport a les reivindicacions dels alcaldes d’ERC a la N340

Gabriel Rufián, primer candidat pel Congrés d’ERC acompanyat de Jordi Salvadó i de Miquel Aubà, primers candidats pel Congrés i pel Senat a Tarragona, han donat suport als alcaldes d'ERC per on passa la carretera Nacional 340 al seu pas per les Terres de l'Ebre, avui  a l’Ametlla de Mar. En aquesta trobada també han assistit, la presidenta del Consell comarcal del Montsià i candidata pel Congrés, Carme Navarro i el diputat de Junts pel Sí al Parlament, Lluís Salvadó.

El candidat d’ERC pel Congrés, Gabriel Rufián ha apuntat que 'davant de l'elevat índex de sinistralitat que pateix la solució de l'Estat, de Fomento, és electoral perquè ens diu que les solucions han de venir després de les eleccions 20-D, quan la gent del territori n'està farta i el que vol són solucions ja'.

Sobre la proposta de Foment de construir diverses rotondes a la N-340 Rufián ha recordat que aquestes milloraran l'accessibilitat a la carretera però no són la solució que és demana: 'El que no vol la gent del territori és que per solucionar la sinistralitat actual es plantegi omplir la N-340 de rotondes, això dificultaria el trànsit puntual de camions però també el que faria és abocar la gent a carreteres de pagament, com l'AP-7'.

Rufián ha exigit i reivindicat 'dignificar i acabar amb una situació indecent que fa que aquest punt viari sigui un punt negre, tant de Catalunya com d'Espanya, on la gent es deixa la vida, i que d'una vegada per totes deixem de patir un Estat en contra que no fa les inversions que li pertoquen ni dóna solucions a problemes urgents. Necessitem un Estat a favor i caldrà per tant que la República catalana dignifiqui la xarxa vial'.

La trobada s’ha dut a terme en un dels punts negre d'accidents de trànsit de Catalunya i de l'Estat N-340 el Dia internacional de les víctimes accidents de trànsit. En aquest tram ebrenc de la N-340 s’han produït 16 morts des del principi d'any. Aquesta carretera suporta una alta densitat de vehicles diaris el 35% del quals són camions o vehicles pesants. La majoria d'aquests accidents s'han produït de xoc frontal i amb camions.

Acte de Gabriel Rufián amb alcaldes ebrencs