Divendres, 24 de juny de 2016

Rufián: 'El referèndum és la diferència entre viure en una plena democràcia o no tenir-la'

Els candidats Gabriel Rufián, Jordi Salvador i Ester Capella han començat l'últim dia de campanya a la diada castellera de Sant Joan, a Valls

L’últim dia de la campanya electoral ha començat per Esquerra Republicana aquest matí a Valls, on el cap de llista al Congrés de Diputats, Gabriel Rufián, acompanyat de la número 3 per Barcelona, Ester Capella, i el cap de llista per Tarragona, Jordi Salvador, ha assistit a la diada castellera de Sant Joan.

Ha estat a Valls que Rufián s’ha referit al referèndum de la Gran Bretanya, en què s’ha aprovat la seva sortida de la Unió Europea. ‘Sentim enveja, perquè per segona vegada David Cameron ha posat les urnes. Va fer-ho amb els escocesos i ara ho ha fet amb els britànics. És una molt bona noticia per als demòcrates i alhora un fracàs per a la Unió Europea, que demostra que té moltes coses a millorar’. Rufián ha recordat que entre els partidaris del brexit hi ha un vot ‘ultranacionalista i fins i tot xenòfob, però també un vot de càstig a les polítiques de la UE envers als refugiats’.

Rufián s’ha preguntat ‘què passarà ara amb Escòcia, d’una innegable vocació europeista, o a Irlanda del Nord’, i ha posat en valor que Cameron hagi presentat la seva dimissió per haver perdut el referèndum. ‘Nosaltres, en canvi, tenim un ministre que de forma miserable ha conspirat contra tot un poble i no passa res. És la diferència entre viure en una plena democràcia o no tenir-la’.

Per la seva banda, Ester Capella i Jordi Salvador han fet èmfasi en les línies vermelles ‘irrenunciables’ que Esquerra ha defensat en aquesta campanya electoral i que ‘han de ser a la base de la futura República catalana’. Un nou país que, segons Capella, ‘ha d’estar net de corrupció i tenir les institucions al servei de la ciutadania i no per utilitzar-les de manera espúria. Aspirem a tenir una república de dones i homes lliures. Justa, pròspera i transparent’.

Jordi Salvador ha incidit en els drets socials i laborals per defensar una socialdemocràcia radical al servei de les classes treballadores. ‘Ens estem referint a la gent que viu del seu treball, aturats, exclosos, autònoms i petites i mitjanes empreses’.

Esquerra ‘sempre estarà al costat de la lluita per a un salari digne i una educació i una sanitat públiques i de qualitat’. A banda del referèndum, que també és innegociable, ‘només investirem aquell president compromès amb unes polítiques socials i econòmiques a favor de la gent’, ha conclòs Salvador.

Ester Capella, Jordi Salvador i Gabriel Rufián, atenent els mitjans aquest divendres al matí a Valls