Dimecres, 10 d'abril de 2013

Sanglas: ‘ El Govern de la Generalitat no ha de pagar per l’incompliment de l’Estat amb el desdoblament de la NII’

El diputat del Grup Parlamentari d’ERC, Marc Sanglas, ha preguntat avui al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, per l’entrada en vigor i el cost del conveni entre la Generalitat, el Ministerio de Fomento i Abertis per tal de desviar el trànsit a l’autopista AP7 en el tram de la NII de les comarques gironines. Davant la confirmació del conseller de l’entrada en vigor del conveni el proper 19 d’abril i que el cost per la Generalitat serà d’1 milió d’€ , Sanglas ha explicat que ‘un cop més es posa en relleu la debilitat de la Generalitat enfront de l’Estat. Sanglas ha explicat que aquest fet ens ha portat a que malauradament per manca d’inversió estatal mor gent a les carreteres catalanes, hi ha una voluntat del govern de l‘estat de no invertir a Catalunya i si a això hi sumem que el Govern del l’Estat deu més de 8mil milions euros en un seguit d’infraestructures ‘ens sembla indigne que haguem de tornar a pagar per unes infraestructures que estan compromeses des de l’any 93’. Per tant ha reblat Sanglas ‘Demanem que el Govern català no compleixi amb la part que li pertocaria aportar al conveni i que l’aportació resti condicionada al pagament del deute en infraestructures que té contret l’estat amb Catalunya pels successius impagaments.

Arran de la pregunta del diputat d’ERC es confirma que la data és el 19 d’abril i no s’acaba de confirmar el desdoblament que es va anunciar per primer cop el 1993. El cost l’ha de suportar el major pas de camions cap a l‘autopista, més de 2800 camions per força es desviaran cap a l’autopista, el Ministeri de Fomento i la Generalitat. Es desplegarà una dinàmica de bonificacions: pels vehicles de trànsit i que faran tot el recorregut serà d’un 25%, i pels de mobilitat interna el 50%, amb una aportació de la meitat per part d’ACESA i l’altra meitat entre Fomento i la Generalitat.

El diputat d'ERC, Marc Sanglas