Dimecres, 23 d'abril de 2014

Sant Jordi demostra que al nostre país civisme, festa de la cultura i reivindicació van de la mà

El candidat d'Esquerra Republicana-NECat-Catalunya Sí a les eleccions al Parlament europeu, Josep-Maria Terricabras, s'ha mostrat satisfet pel desenvolupament d'una jornada com la d'avui, que 'mostra la manera de ser dels catalans, on el civisme, la festa de la cultura i la reivindicació van de la mà'. 'La gent participa, surt al carrer i es prepara la gran mobilització ciutadana amb la vista posada al 9 de novembre', ha afegit.

Terricabras ha vinculat també les eleccions europees amb la cita del referèndum i amb la gran tasca que Catalunya pot fer des d'Europa. El candidat a les eleccions europees assegura que 's'ha acabat la idea que són els polítics els que marquen l'agenda, la sobirania i la democràcia ens les hem de prendre seriosament. Els polítics intel·ligents i que escolten la gent saben perfectament que és el poble qui marca l'agenda'.

Resposta a Rajoy

En resposta a les declaracions d'ahir del president del govern espanyol, Mariano Rajoy, que va dir que cal buscar imaginació per trobar una sortida al problema català, Terricabras ha coincidit en el diagnòstic, 'en un dia com avui, que és el dia de la imaginació', i ha recomanat a Rajoy que llegeixi llibres, perquè 'hi ha una gran quantitat de literatura a l'entorn del procés'.

Josep-Maria Terricabras