Divendres, 26 de febrer de 2016

La consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, va explicar ahir davant la comissió d’Agricultura del Parlament que els principals eixos d’actuació del Departament que encapçala seran la sostenibilitat econòmica, social, ambiental i territorial; la competitivitat; el desplegament de les competències i el disseny de noves eines. La consellera va afirmar que estan decidits 'a basar l'acció de govern en el diàleg permanent i concertació amb diferents agents del sector'.

Dissenyar i consolidar un model agroalimentari català d’excel·lència basat en la sostenibilitat ambiental, socioeconòmica i territorial, i que garanteixi la competitivitat i viabilitat econòmica de les explotacions i empreses agràries i generi riquesa en el territori és el principal objectiu d’aquesta legislatura, va manifestar la consellera Serret. Per fer-ho, va explicar, cal desplegar al màxim les competències pròpies i dissenyar noves eines. 'Hem d'afrontar els reptes del sector i posar les bases, des del sector, de la futura República catalana i aprofitar les oportunitats que tenim davant', va sentenciar Serret.

Segons Serret, 'hem de poder fer una política agrària pròpia. Hem de tenir veu a Europa i poder intervenir directament en la definició de les polítiques agràries que es desenvolupen a la Unió Europea, perquè s’adaptin a la realitat del nostre model'. La consellera va explicar que 'hem de tenir més llibertat d’actuació a l’hora de definir els paràmetres d’aplicació de la Política Agrària Comuna (PAC) a Catalunya' i va afirmar que un dels reptes com a país és crear les estructures necessàries per a la gestió del pressupost de la PAC, de forma concertada amb el sector.

Creació de l’Agència Catalana del Regadiu
D’altra banda, Serret va apostar per un model català sostenible que permeti avançar en el Pla de modernització de regadius i impulsar els regadius en curs, com ara el Segarra-Garrigues i el Xerta-Sènia. La consellera també va anunciar la creació de l’Agència Catalana del Regadiu, que estableixi els criteris de gestió de l’aigua de regadiu a Catalunya i que actuï com a interlocutora amb l’Estat espanyol en tot allò referent a la matèria.

Durant la seva intervenció, la consellera també es va referir a aquelles polítiques i accions que es desenvoluparan en l’àmbit de l’agricultura i la ramaderia. En aquest sentit, Serret va explicar que es vol promoure la creació d’estructures d’economia d’escala per a grans produccions per assegurar-ne la competitivitat. També es desenvoluparà el nou programa de foment de la producció agrària ecològica 2015-2020 i es tirarà endavant el Pla de biodiversitat cultivada.

Model propi de governança pesquera
En l’àmbit de les pesca, Serret va afirmar que es vol aconseguir 'un model propi de governança pesquera que integri elements innovadors de gestió biològica, econòmica i social de l’activitat'. Algunes de les accions que el Departament tirarà endavant en aquest sector seran l’aprovació del Decret de comercialització dels productes de la pesca i de l’aqüicultura de Catalunya, dissenyar una estructura pròpia de seguiment, control i vigilància pesquera i marítima i establir un think tank sobre Bones Pràctiques com a instrument de projecció exterior de la dimensió pesquera i marítima de Catalunya.

Compareixença de la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, per explicar els objectius del departament.

Meritxell Serret: 'Hem de dissenyar i potenciar un model agroalimentari català d'excel·lència i de referència internacional'