Dilluns, 16 de setembre de 2013

Simó: 'La resposta de Rajoy ens aboca a refermar-nos en el camí que ens hem fixat de fer la consulta el 2014'

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó, ha explicat sobre la carta de resposta del president Rajoy al president Mas que 'cal diàleg, però el diàleg no ha d'interrompre el camí que ens hem fixat que és fer la consulta el 2014'. Simó assegura que 'la resposta de Rajoy ens aboca a refermar-nos en el nostre camí, a seguir el procés i poder consultar el poble de Catalunya el 2014 perquè així ho demana majoritàriament'.

Anna Simó ha explicat que 'quan Rajoy demana diàleg i l'ofereix sense límit de temps el que nosaltres llegim és No al dret a decidir, No a la consulta, i ens lamentem que es faci servir la legalitat com a fre a les legítimes aspiracions democràtiques de Catalunya'. La portaveu nacional d'Esquerra Republicana assegura que des del partit 'el que demanem és que respongui a la carta que es va enviar des de Catalunya, que respongui al document de la L'IEA que inclou les 5 vies per poder exercir el dret a decidir. No acceptem la indolència de la carta de Rajoy, no acceptem que es prohibeixi el dret a decidir, no acceptem que no es respongui la demanda del poble de Catalunya. Volem una separació amistosa, no que ens digui si ens podem o no separar sinó com ho hem de fer, i li hem ofert 5 vies'.

Simó ha conclòs que 'si la política espanyola no escolta, els polítics catalans que sí ens hem compromès, seguirem treballant i respondrem amb fets'. En aquest sentit Simó apunta cap a un possible resolució unitària dels partits pel dret a decidir al debat de política general que es celebrarà al Parlament a finals de setembre, una resolució que ha de ser clara i amb conclusions.

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó