Dilluns, 4 de novembre de 2013

Simó: 'Llegint la voluntat de la ciutadania abans d'acabar l'any cal tenir data de la consulta i una pregunta que es respongui amb un Sí o un No'

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó, ha explicat que 'llegint la voluntat àmplia de la ciutadania de Catalunya abans d'acabar l'any cal tenir la data de la consulta i una pregunta clara que es pugui respondre amb un Sí o un No'.

Simó ha explicat que 'la ciutadania ha de saber què vota, si no fos així faríem un flac favor al procés i als partits polítics que han d'apostar per la claredat i l'honestedat'. La portaveu nacional d'Esquerra Republicana ha afegit que a més el que centra l'opinió pública; els debats, les enquestes, les converses i tertúlies, els articles,... és la independència, no hi ha cap altra qüestió. Esquerra Republicana és partidària de sumar i de cercar consensos però aquest tema ultrapassa l'òrbita dels partits polítics, la demanda de la ciutadania va ser clara i cal tenir claredat i ser honest en els plantejaments. 'No ens podem situar en una cerimònia de la confusió en què la Ciutadilla acabi atacant l'ambigüitat dels partits polítics'.

Anna Simó ha assegurat que 'ningú no ha de tenir por de la democràcia i la pregunta ha d'afectar Catalunya, no podem preguntar pel federalisme que implica l'Estat espanyol que hauria de decidir si aquest és el seu model d'Estat, per poder-se federar primer s'ha de ser independent i tenir algú amb qui federar-se'.

Simó ha reblat que 'l'alternativa a la consulta, és la consulta , cal la consulta, és absolutament inapel·lable que la ciutadania de Catalunya pugui ser convocada a les urnes i comptar els vots per decidir el seu futur'.

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó