Dijous, 10 d'octubre de 2013

Tardà a Wert: ‘No li permetrem que segueixi posant en perill la cohesió social i robant el futur dels nostres fills’

El diputat d’Esquerra Republicana de Catalunya, Joan Tardà, ha explicat aquest matí durant el debat de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educactiva (Lomqe), més coneguda com a Llei Wert, que Esquerra Republicana combatrà aquest intent del Govern espanyol d'acabar amb la immersió lingüística i amb l'escola catalana.

Tardà ha criticat una llei que ‘ignora interessadament les desigualtats socials’, ‘dinamita l'escola inclusiva i comprensiva, i l'allunya de les exigències dels temps actuals’. Una llei classissta que ‘ha decidit enterrar la igualtat d'oportunitats que garanteix l'escola pública’. Una llei on es demostra el ‘nacionalisme’ de Wert perquè ‘persegueix el triomf de l'assimilació de la nació catalana mitjançant el control dels continguts curriculars’ i que ‘pretén dinamitar la cohesió social en les nacions amb llengua pròpia diferent de l'espanyola a través de la imposició de la llengua castellana’ i que busca ‘liquidar els sistemes d'immersió lingüística’.

En resum, ha afirmat Tardà a Wert: ‘el seu fanatisme no té perdó perquè ha convertit la seva llei en una croada nacionalcatolicista , pròpia dels temps del No-Do’. El diputat ha avisat però que ‘no passaran, aquesta llei no s’aplicarà a Catalunya’ perquè ‘ens ho trobarà davant’ però sobretot perquè ‘hem decidit estar al costat de les famílies, del col•lectiu de professors, dels que defensen la llengua catalana, dels que volen una escola millor , més justa , més inclusiva , menys sectària i laica’.

Tardà ha acabat la seva intervenció afirmant que ‘en aquesta batalla ens juguem el present i el futur de la nostra societat , sàpiga vostè que igual que la ciutadania de les Illes li han dit no, no li permetrem que segueixi posant en perill la cohesió social i robant el futur dels nostres fills’ per acabar afirmant que ‘Franco va intentar matar la nostra llengua i no ho va aconseguir . Vostè tampoc ho aconseguirà’ i reblar que ‘mala gent n’estem farts!’.

Joan Tardà