Dimarts, 17 de desembre de 2013

Tardà: ‘El cabal del nou Pla Hidrològic de la Conca de l’Ebre és la mort del delta de l’Ebre i Europa no ho permetrà’

El Congrés de Diputats ha debatut una Proposició no de Llei per demanar que el cabal ambiental per al tram final del riu Ebre del nou Pla Hidrològic de Conca, pendent que el Govern espanyol l’aprovi durant els propers dies, compleixi la Directiva Marc de l’Aigua i que sigui consensuat amb el Govern de Catalunya. El diputat Joan Tardà ha denunciat l’opacitat i manca de debat científic amb què s’ha seguit la tramitació del nou Pla de Conca de l’Ebre.
Tardà ha destacat el paper que d’ara endavant tindrà Europa. Segons el diputat republicà, ‘aquest Pla de Conca té greus errors en l’aplicació de la Directiva Marc de l’Aigua i Europa no permetrà que el delta de l’Ebre mori, perquè saben que el cabal ambiental programat comportarà més salinització, més subsidència i més regressió per al Delta; i això és la seva mort’. Tardà ha denunciat l’actitud de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre i del Govern espanyol que, malgrat saber el que passarà, ‘no han tingut en compte les al•legacions del Govern català ni els estudis científics aportats; per al Govern espanyol només han prevalgut els arguments polítics, i per això han fet un repartiment de l’aigua del riu amb criteris polítics, i no científics’, tot posant com a exemple els milers de noves hectàrees de regadiu que es posaran en funcionament gràcies al nou Pla de Conca de l’Ebre.
El diputat català ha denunciat que ‘el PP és captiu de la vella cultura de l’aigua’ i que aquesta actuació forma part de tot un procés polític que intenta ‘una recentralització hídrica’. També ha fet esment a com el PP ha volgut aprofitar la tramitació de la Llei d’Avaluació Ambiental per ‘poder fer totes les autopistes de l’aigua que requereixin els seus interessos econòmics, sense la necessitat de consultar les comunitats autònomes’.
Tardà ha afirmat que, ‘si el ministre Cañete vol aspirar a ser comissari europeu, amb aquest Pla, ho té fotut’, perquè el Govern espanyol i la ‘marca Espanya’ es jugaran la poca credibilitat que els queda davant les institucions europees. El diputat republicà ha demanat al PP que ‘corregeixin la seva decisió, perquè el que aquí és un passeig triomfal gràcies a la seva majoria absoluta, a Europa serà una vergonya en intentar mantenir una cultura de l’aigua passada de moda que no respon als criteris de sostenibilitat’. Per acabar, Tardà ha anunciat que plantaran cara davant Europa conjuntament amb les institucions catalanes i la Plataforma en Defensa de l’Ebre. Tardà ha fet memòria al Govern espanyol que ‘ja van perdre contra Europa quan van intentar fer un Pla Hidrològic salvatge, brutal i retrògrad que la mobilització popular i la mateixa Unió Europea van fer que fos un autèntic fracàs’.

La reforma del codi penal és “autoritària, classista i tramposa”