Divendres, 23 d'octubre de 2015

Terricabras: 'El nou govern valencià no vol cap transvasament de l'Ebre'

L'eurodiputat d'Esquerra Republicana, Josep Mª Terricabras, integrant de la delegació de l'ALE ( Aliança Lliure Europea) que visita aquesta setmana la ciutat de València ha conversat amb la consellera de Medi ambient del País Valencià, que li ha confirmat que la conselleria d'agricultura i medi ambient ha votat en contra del pla hidrològic de conca i no es planteja cap transvasament de l'Ebre.

Terricabras, que ha visitat l'Albufera de Valencia juntament amb la delegació d'eurodiputats de l'ALE, ha explicat que 'el Govern valencià no vol deprendre de recursos hídrics de fora del territori. La conselleria valenciana ha plantejat aprofitar tots els recursos que tenen a l'abast com les dessaladores (moltes d'elles pagades per Europa) per satisfer les seves necessitats hídriques i reduir la necessitat d'aportacions externes. A més asseguren que caldrà analitzar altres opcions com una millor depuració de l'aigua. El govern valencià també es planteja, a més llarg termini, l'adaptació a les condicions de canvi climàtic que es tradueixi en un nou sistema productiu'.

A la trobada mantinguda amb associacions d'entitats a la Trialladora del Tocayo per parlar del problema de la crema de la palla de l'arròs, Josep -Maria Terricabras, ha proposat la creació d'un Centre d'Investigació o un Institut Universitari que aglutini tot el saber i informació existent que arribi a conclusions científiques sobre la complexitat de gestió de l'Albufera de Valencià. La proposta ha estat molt ben rebuda.

L'eurodiputat d'Esquerra Republicana, Josep-Maria Terricabras, amb la delegació de l'ALE a l'Albufera de València