Dimarts, 11 de març de 2014

Terricabras es presenta com a candidat a les europees reivindicant un país nou per una nova Europa

Josep-Maria Terricabras ha estat presentat aquest vespre com a candidat d'Esquerra Republicana a les eleccions europees, en un acte davant d'unes 400 persones que han omplert l'Auditori ONCE de Barcelona.

Terricabras ha explicat els motius que l'han portat a acceptar encapçalar la llista d'Esquerra Republicana a les eleccions europees: 'és l'hora de fer el pas, el moment polític excepcional que vivim ens demana que tots ens mullem pel país'. Ha afegit que 'és l'hora que membres de la societat civil, empresarial, cívica, etc. facin un pas decidit per renovar la política i ser-ne protagonistes'. Sobre la seva arribada a la política, Terricabras ha manifestat que 'no sóc polític, estic polític'.

El candidat a les eleccions europees s'ha referit al procés d'independència de Catalunya,assegurant que 'la majoria del poble de Catalunya s'ha despertat del son de la por, ha deixat el plany estèril i ha descobert la seva pròpia maduresa i vol decidir el futur pel seu compte'. Sobre la construcció del nou país, Terricabras ha afirmat que 'tenim l'oportunitat de fer un país nou i no podem cometre el disbarat de quedar-nos amb formes velles i obsoletes'.

Sobre les eleccions europees del proper 25 de maig, ha recordat que 'Europa és el marc polític on haurem de viure la nostra majoria d'edat' i ha assenyalat que 'mirem Europa amb esperit crític perquè la UE ja no és l'estranger, Europa ha de ser cada dia més casa nostra'. En aquest sentit, ha reivindicat la necessitat de construir 'una Europa diferent, socialment i econòmica'. 'Hi ha també una Europa preocupada per tenir una economia al servei de l'estat del benestar. Per aquesta Europa hem de treballar', ha reblat.

Acte de presentació de Josep-Maria Terricabras com a candidat a les eleccions europees