Dijous, 9 d'octubre de 2014

Terricabras i Maragall pregunten a la Comissió Europea si creu que els consumidors han d'assumir la indemnització del projecte Castor

Els diputats li demanen si els consumidors han d'assumir la indemnització i si pensa demanar una investigació

Els diputats d'ERC-NeCat, Josep-Maria Terricabras i Ernest Maragall, han plantejat a la Comissió Europea diverses qüestions al voltant del magatzem de gas Castor. Terricabras i Maragall li pregunten si creu que els consumidors han d'assumir el pagament de la indemnització de 1.350 milions d'euros; si aquest pagament concorda amb la política de protecció dels consumidors de la UE, i si pensa exigir una comissió que investigui i, si s'escau, depuri responsabilitats per l'establiment d'aquest projecte.

Atès que el magatzem submarí de gas ha rebut finançament del Banc Europeu d'Inversions (BEI), els diputats també pregunten si el BEI va demanar abans els estudis pertinents de viabilitat tècnica; si ho va fer i es van demostrar equivocats i insuficients, si el BEI no hauria d'assumir-ne les despeses derivades, i si no els va exigir, si no les hauria d'assumir encara amb més motiu.

L'activitat del magatzem Castor va ocasionar més de 500 terratrèmols, alguns de nivell 4 en l'escala 4 de Richter, i l'aturada de la seva activitat comportarà una indemnització de 1.350 milions d'euros, més les despeses de desmuntatge.

Plataforma Castor