Dilluns, 17 de febrer de 2014

Terricabras: 'Qui realment té alguna cosa a dir sobre la posició de Catalunya a Europa després del procés són els estats'

El candidat d'Esquerra Republicana a les eleccions europees, Josep-Maria Terricabras, assegura que 'qui realment té alguna cosa a dir sobre la posició de Catalunya a Europa després del procés són els estats i és una bona notícia que els estats de moment callin, quan nosaltres parlem, els estats parlaran'. Terricabras ha valorat les manifestacions de Durao Barroso sobre la impossibilitat que Catalunya segueixi sent membre de la unió europea en cas d'independitzar-se explicant que 'se'ls pot atribuir el valor del que realment són, Durao Barroso que ocupa una posició important parla com el que és, un funcionari europeu triat del Grup Popular, i en aquestes qüestions els qui tenen alguna cosa a dir són els estats'. 'Si els estats no parlen, ens estan donant prioritat de pas, i això és bo'.

Josep-Maria Terricabras ha explicat que per altra banda 'seria rar que algú digui que els catalans, que ja som a Europa, contribuint i treballant per una Europa millor, no interessem'.

El candidat d'Esquerra Republicana ha recordat que el filòsof Immanuel Kant anys abans de la revolució francesa definia la il·lustració com la sortida de la minoria d'edat en que autoculpablement ens hem reclòs, i aquest principi es pot aplicar als pobles.'La base més sòlida i compartida, la raó principal per la qual volem la independència, és que hem descobert que com a poble som majors d'edat, volem fer, tant si ens equivoquem com si no. La nació catalana ha decidit que és major d'edat' ha reblat.

Punt programàtic comú a les eleccions europees

Terricabras s'ha mostrat d'acord que hi hagi un acord programàtic entre diferents forces a les eleccions europees per mostrar el consens en el procés, 'Esquerra Republicana sempre hi hem estat d'acord i l'important més que el punt de partida sempre ha de ser el punt d'arribada, com treballarem i col·laborarem a Europa.' El candidat republicà ha advocat per que aquest programa comú sigui 'contundent, curt i expressiu, que sigui ben clar'. Josep-Maria Terricabras ha mostrat la seva convicció que les forces polítiques que van arribar a un acord sobre la data i la pregunta del 9 de novembre estaran en aquest acord programàtic comú.