Dimarts, 3 de juliol de 2012

Tret de sortida a la campanya “Prou espoli, ara República Catalana

L'Ateneu barcelonès s'ha omplert fins a la bandera en l'acte d'inici de la campanya 'Prou espoli, ara República Catalana', que ha comptat amb la participació destacada d'Elisenda Paluzie, Jordi Porta, Ferran Requejo i Enric Calpena. Els ponents han coincidit, des de diversos punts de vista, en la voluntat de superar la situació d'asfíxia econòmica que pateix el país i han posat èmfasi en la necessitat d'assumir un sistema de finançament responsable que, ras i curt, passa per la sobirania fiscal, perquè Catalunya tingui la caixa i la clau de la caixa, perquè gestioni, recapti, liquidi i inspeccioni tots els impostos.

Oriol Junqueras, president d'Esquerra Republicana, ha estat l'encarregat de tancar l'acte i ha fet una crida al Govern de la Generalitat a que 'sense més dilacions i de forma immediata iniciï un procés unilateral de constitució de la Hisenda general de Catalunya, a anar per feina i fer ús de la majoria parlamentària que ja té', tota vegada que ha insistit que un 'pacte fiscal basat en la bona voluntat del Govern espanyol és garantia segura d'incompliment'. Davant el proper embat, Junqueras també ha demanat a 'tota la societat catalana que es mobilitzi en defensa del Concert Econòmic, s'hi ha d'implicar tothom, des dels sindicats o les patronals, passant per totes les entitats del país'. El líder d'ERC ha fet una crida a 'la responsabilitat de tots els partits, que sàpiguen estar a l'alçada de les circumstàncies, d'allò que necessita i demanda la societat catalana, no s'hi val a tornar a caure en el parany de sempre o a buscar camins amb el pas barrat que ja coneixem i hem intentat en infinitat d'ocasions'. El president d'ERC s'ha referit a la constitució d'una República Catalana, en un discurs molt emotiu i ple de referències històriques.

Elisenda Paluzie, Jordi Porta, Ferran Requejo i Enric Calpena han començat la campanya 'Prou espoli, ara República Catalana'.