spotify instagram youtube Twitter Facebook
Dimecres, 10 de juny de 2009

Un estudi d’Acció Social explica com la joventut lesbiana, gai i transsexual s’enfronta a la discriminació social

L’estudi, publicat per la Secretaria de Joventut del Departament d’Acció Social i Ciutadania, a través de l’Observatori Català de la Joventut, explica la realitat de la joventut lesbiana, gai, bisexual i transsexual (LGBT) de Catalunya. Per mitjà de xerrades, fòrums i debats s’exposa com aquest jovent construeix la seva identitat de gènere i sexualitat, com la dóna a conèixer en el seu entorn i com reacciona davant l’homofòbia i la transfòbia existents al nostre país.

El secretari de Joventut, Eugeni Villalbí, i la secretària de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania, Carme Porta, han presentat la recerca aquesta tarda a la seu de la Secretaria de Joventut. També hi han assistit dos dels autors de l’estudi, Gerard Coll-Planas i Miquel Missé.

L’estudi té com a objectiu conèixer les estratègies que desenvolupa el jovent LGBT en el procés de definició de la seva sexualitat i identitat de gènere en un entorn hostil. Lluny de voler descriure el patiment ni de victimitzar les persones que formen part d’aquest col·lectiu, els autors s’han interessat per com encaren les problemàtiques a què s’enfronten. La recerca s’ha fet a partir de la realització d’entrevistes en profunditat i grups de discussió amb joves gais, lesbianes i transsexuals i analitzant missatges dels fòrums a Internet. S’ha tingut en compte la territorialitat per tal de copsar la diversitat d’experiències en funció del tipus d’entorn en què viuen: poble, ciutat, etc.

La publicació pot ser un instrument valuós per tenir un millor coneixement de la realitat de les persones LGBT: l’adquisició de consciència de la pròpia identitat sexual i de gènere; l’ocultació d’aquesta identitat; les reaccions en ‘sortir de l’armari’, la discriminació i els estereotips a què s’enfronten i els seus efectes.

A més, s’hi recullen un seguit de propostes fetes per joves LGTB que han estat subjecte de la recerca. El gruix de les aportacions va en la línia de treballar per eliminar el sexisme del sistema educatiu; entre d’altres, també es demana abordar el tema de la transsexualitat i l’homosexualitat a les classes d’educació sexual i millorar el suport psicològic als centres educatius.

Carme Porta
Carme Porta

© 2020 Esquerra_Avís legal i cookies_Sobre el web