Dimecres, 17 de setembre de 2014

Volem que el proper Debat de Política General sigui el d’una República independent

La portaveu del Grup Parlamentari d’ERC, Marta Rovira, ha explicat en el seu discurs de posicionament de vots del Debat de Política General que ‘hem afrontat el debat amb l’actitud de complir dos objectius: posar a mans dels ciutadans el futur per assolir un nou país amb un mandat històric , i aprofitar el petit marge de maniobra que tenim per millorar el dia a dia dels catalans’. ‘És per això, ha assegurat Rovira que no volem tornar a fer un Debat de Política General amb un sostre autonòmic que no ens permet donar solucions als problemes dels ciutadans, volem que el proper Debat de Política General sigui el d’una República independent’.

Rovira s’ha refermat en el necessari compliment del mandat democràtic i ha insistit que ‘no ens manca cap garantia més perquè tenim un mandat legítim i legal sumat a un acord polític coherent amb la voluntat dels ciutadans. Ara necessitarem destresa, fortalesa i lleialtat . Si l’Estat espanyol s’entesta en l’article 1.2 de la Constitució nosaltres insistirem en al legalitat internacional i en l’article 1.2 de la Carta de Nacions Unides que reconeix el dret a decidir dels pobles. És una qüestió de voluntat política, no és una qüestió de legalitat. Socialment estem carregats de raó i logísticament està tot preparat’.

Marta Rovira